Böyle bir ülke mi hayal etmiştiniz?

Sorum gelmiş geçmiş tüm Ak Partililere diyebilirim ama, herkes de biliyor ki orada tek belirleyici Cumhurbaşkanı Erdoğan’dır.

Öyleyse ona soralım:

Bugün gücünüzün zirvesindesiniz. Gelmiş geçmiş bütün devlet yöneticilerinden daha fazla yetkiye sahip olduğunuz konusunda herkes hemfikir. Yani yapmak isteyip de yapamayacağınız şey olmadığını hemen herkes kabul ediyor. Allah’ın bildiğini kuldan saklamak niye, adı konmamış “Kuvvetler Birliği”nin bütün özellikleri hükümferma. Dilediğiniz kanun çıkıyor, kararnameler zaten elinizin altında.

23’üncü yılına girdi iktidarınız. Az bir zaman değil. Çok bir zaman. Kimsenin görmediği mürüvvet bu. Masallardaki gibi bir parmak şıklatmanız yeter bir şeyler olması için.

Soru aynı:

-Böyle bir ülke mi hayal etmiştiniz?

23 yıl önce yola çıkıldığı günleri hatırlayın.

Siyasi – ideolojik çizginiz devletle ve kurulu düzenle problemliydi. Kapatılan partilerin içinden geliyordunuz. Devlet, İslâm’la ilişkinizi sorunlu olarak görüyordu. Halktan oy alsanız bile, öncelikle kurulu düzenle meşruiyet probleminiz vardı.

Onun için hem kendi siyasi – ideolojik çizginiz bakımından hem de sorun biriktiren ve ülkenin ayağından aşağıya çeken, sistemin sürekli yere kapaklanmasına yol açan, Devletin problemli olduğu tüm toplumsal alanlarla barışı hedefliyordunuz.

Devlet dindarlarla barışsın, Kürtlerle barışsın, Alevilerle, hatta gayrı müslimlerle barışsın. Barışsın yani, problem alanlarına çözüm getirilsin.

İslâmcı çizginin “Batı’ya rezerv koyan” tüm yaklaşımlarını aşıyor, AB’den harıl harıl “müktesebat” ithal ediyordunuz.

Siyasette Kopenhag kriterleri, Ekonomide Maastricht kriterleri, Hukukta Venedik kriterleri gelsin, “Devlet Hukuk devleti olsun” diyordunuz. AİHM’in kararları son merci olsun!

“Üstünlerin hukuku değil, hukukun üstünlüğü” diyordunuz.

Hemen biraz önceki yolunuzda “Önce ahlâk ve maneviyat” vardı.

Dâvâ” dediğimiz “dâvâ” da önce erdem diyordu. “Erdemliler Hareketi” tanımlamasını çok sevmiştiniz.

Mağrur olma padişahım senden büyük Allah var” sözü, iktidar sahiplerini ürküten bir uyarı idi. Böyle menkıbeler içinden süzülen bir siyasetti yolu aydınlatan…

Zaten “eşitler arasında birinci” idiniz. Yani mutlak iktidar sahibi gibi görmüyordu hiç kimse kendini…

23 yıl sonra bugün…

Nasıl, devletle toplumun farklı katmanları arasındaki ilişki nasıl?

Hukuk nasıl işliyor?

İnsanlar ne hissediyor devlet adına yapılan uygulamalar karşısında?

Devletin tepesindeki gücünüzle, sokaktaki vatandaşın özgül ağırlığı arasında bir kıyaslama yapıldığında ortaya nasıl bir sonuç çıkıyor?

Nasıl, çevrenizdeki herhangi bir insanda “Mağrur olma padişahım senden büyük Allah var” deme cesareti var mı?

Şurada haksızlıklar var, şurada aç insanlar var, şurada kaynamayan tencereler var, şurada milyonlarca işsiz var… şurada mafyatik oluşumlar var, şurada devlet çarkını kendi çıkarına göre işletenler var….

Korkuyor insanlar sokakta iki cümle etmekten, derdini anlatmaktan…. İnsanlar burnundan soluyor, insanlar yukarıya doğru “Gelsinler bir hafta bizim gibi yaşasınlar” diye sesleniyor.

Bilmiyorum ki, Beştepe’den toplum yeterince görünüyor mu? Kolay değil oradan mesela 200 bin kişinin hâlâ konteynerlerde gecelediğini, ayazda sabahladığını görmek… Birileri gösterecek ki görülsün Beştepe’den… Ya “Her şey iyi gidiyor Başkanım” deniyorsa…

Hukuk tam da böyle işlesin diye mi yola çıkılmıştı? Toplumun yargıya güveni düşüyor, düşüyor, düşüyor… Ne yapar bir ülkeyi yöneten Başkan böyle durumlarda?

Açlık büyüyor, büyüyor, büyüyor… Ne yapar bir ülkenin Başkanı böyle durumlarda, “Sabır” mı tavsiye eder, first lady’si “Lokmaları küçültün” mü der?

Yani bir toplum var ortada… İnliyor. Duyabilirsek inliyor evet. Ne yapar bir ülkeyi yöneten insanlar böyle durumlarda, içlerine girip ellerini yüreklerinin üzerine koyup, paylaşır mı sancıları?

Başka türlü olması mümkün değil miydi?

Dünyaya hukukun üstünlüğünde önder bir ülke görüntüsü vermek mümkün değil miydi? Nasıl gelindi buralara? Gücün bir merkezde yoğunlaştığı ama arada adaletin kaybolduğu bir zemine nasıl gelindi?

Hiç olmazsa bunun muhasebesini yapmak mümkün mü?

Yoksa biz de bir “Kurulu düzen” oluşturduk ve onun bağımlısı haline mi geldik?

Allah affetsin” denilen günler oldu. Gelinen ülke vasatında böyle bir özeleştiri yapmaya ihtiyaç var mı? Meselâ, canını parklara – kahvehanelere atan emeklilere, evine ekmek götüremeyen işsizlere dönüp “Böyle bir ülke düşlememiştik, affedin” deme gereği duyulur mu?

Bilmem ki, belki de yukarılardan çok daha mutlu – mesut bir toplum görülüyordur. İnsanların şakır, şakır oynadığı, halay çektiği, genç kızların- delikanlıların bayram ettiği, yarınlara umutla bakılan bir toplum vasatı. Keşke ben yanılmış olsam…

YORUMLAR (349)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
349 Yorum
  • Adem / 03 Şubat 2025 20:48

    Günün sonunda "rüzgar ekenler fırtına bıcecekler" olan vatandaşa olacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • ATİLLA TALAY / 03 Şubat 2025 00:15

    Bir emekli olarak ve vatanını seven bir vatandaş olarak 23 yıllık AKP iktidarının güzel ülkemizi ne hale getirdiğininin güzel bir özetini yapmışsınız.Ellerinize, yüreğinize sağlık.Selam, saygı ve sevgiler.

    Yanıtla (2) (1)
  • Çiko / 31 Ocak 2025 09:11

    Bugünkü haber: "Erdoğan'ın katılımıyla yapılan hakim ve savcı atamasında, AK Parti Grup Başkanvekili Özlem Zengin, yeğenini canlı yayında Cumhurbaşkanına tanıttı" Şimdi (maşallah mülakatta da elenmemiş) bu kişinin AKMHP muhaliflerine adalet dağıtacağına millet inanmak zorunda mı?

    Yanıtla (136) (3)
  • adalet / 31 Ocak 2025 10:13

    tanıtıp deşifre etti, aslında daha kötü oldu..

    Yanıtla (21) (1)
  • Ali İncirci / 31 Ocak 2025 10:23

    Tam bunu yazacaktım, Çiko yazmış...o görüntüyü herkes iyi izlesin...Laçkalığın, vıcık vıcıklığın, yağcılığın hatta torpilin en güzel görüntüsü...O ismi not edelim!. Yeğenin nerelere hızlıca yükseldiğini görürüz herhalde. Bir anlamda ÖZ, CB'ye yaranacağım diye delikanlıya kötülük yaptı farkında değil. Bu törenin kendisi zaten çok büyük bir kötülük, nedir bu? adamların atandığı yerleri kendilerine bildirirsin olur biter, yok illa "RTE'nin hakim ve savcılarısınız ha, buna dikkat edin!" mesajı...

    Yanıtla (77) (1)
  • Etem / 31 Ocak 2025 10:24

    CHP'li bir siyasinin atanan hakim ve savci yakininin AKP ve MHP'lilere adalet dagitacagina inanabilir miyiz?

    Yanıtla (8) (92)
  • MC / 31 Ocak 2025 10:35

    Böyle bir atama yapıldığından emin miyiz?

    Yanıtla (22) (0)
  • Abdullah / 31 Ocak 2025 10:46

    bari ülkenin gözünün içine sokulmasa değil mi? torpil işleri malum bu ülkede. sınavı kazanan kim olursa olsun birilerini bulmaya çalışıyor. Kimse ben elimden geleni yaptım deyip adam-torpil-referans aramaktan vazgeçmiyor.

    Yanıtla (12) (1)
  • Halit / 31 Ocak 2025 10:59

    Moğultay, Oktay dönemleri unutulmaz.

    Yanıtla (9) (41)
  • Çiko / 31 Ocak 2025 11:53

    Sonuçta sizin bu argümanınız herkes için bir dereceye kadar kullanılabilir elbette, ama şimdiki gibi bir ortamda, şimdiki gibi uygulamalarla, şimdiki gibi bir iklim ile ve şimdiki gibi törenlerle işin iyice suyu çıkarıldığından böyle durumlar ayrıca göze batıyor. Sonuçta güçlüye ve maddi menfaate tapınan, karizma namı altında müstebit sever, nemelazımcı bir toplumda, şerefiyle hakim savcılık yapmak yerine militanlık yapmaya hevesli her görüşten bir kişi bulmak kolay.

    Yanıtla (21) (1)
  • Doğan ilbaz / 31 Ocak 2025 12:10

    Etem bey bahse konu chp değil

    Yanıtla (14) (0)
  • Mermerci / 31 Ocak 2025 12:59

    Kafa bu olunca daha nereye varır ki bu ülke. Ortadaki yargı zulmünü, siyasileşmeyi savunmak için chp'ye yine kara çalmaya, montaja kafalar çalışıyor. Bu çarpıtıcı zihniyetlerle daha çook yıkım görürüz.

    Yanıtla (25) (0)
  • karar okunur / 31 Ocak 2025 14:04

    Hayret ki ne hayret. Bu yoruma yazacak başka bir şey bulamadız mı? Bugün, bu şartlarda, bu ortamda böyle bir şeyin olması mümkün mü? CHP´li olanı şöyle dursun, biraz olsun işini düzgün yapan tarafsızına bile tahammülleri yok. “Görevden uzaklaştırma, atama, yer değiştirme, zoraki emeklilik vs.vs“ bunları hiç mi duymadınız veya okumadınız?

    Yanıtla (18) (0)
  • Şimşek / 31 Ocak 2025 14:51

    Haklısınız. Bugün iktidar uygulamalarını eleştiren chp liler dünün yanlışlarını görmezden geliyorsa, yaptıkları kayıkcı kavgasıdor.

    Yanıtla (2) (9)
  • Dokuzuncu Köy / 31 Ocak 2025 16:46

    Etem bey, Cumhuriyete ve demokrasiye inanan namuslu ve şerefeli insanlar atandığında karşısına kim gelirse gelsin hakkı ve hukuku uygular sen kaç yaşındasın bilmiyorum ama 20 yıl öncesinin hakim ve savcılarının aldığı hiç bir kararı okundun mu acaba, yoksa trolluk diye bir görev için mi buradasın, ayrıca birazcık olsa da ahlak ve vicdan herkese lazım diye düşünüyorum.

    Yanıtla (12) (1)
  • Kayıboyu / 31 Ocak 2025 17:13

    Çok doğru.

    Yanıtla (1) (1)
  • Iramazan / 31 Ocak 2025 22:13

    Halit / 31 Ocak 2025 10:59

    Moğultay, Oktay dönemleri unutulmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Saygınlı / 01 Şubat 2025 09:23

    Cumhuriyete, demokrasiye inanan şerefli ve namuslu insanlara ve partisine örnek verebilirm isiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adalet arayanlar... / 02 Şubat 2025 02:16

    Bir özdeyişimiz var bildiğim kadarıyla mecelle kaidesi "sui misal, misal olmaz" diye. Yani kötü örnek örnek olmaz. Bir kimse yada kuruluş her türlü maddi manevi rezaleti yapmış ise, eee onlar yaptı ben de yaparım mı diyeceğiz. Çok yazık, malesef cahiliye devri anlayışı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hami / 02 Şubat 2025 14:08

    Biz yapmayacaktık

    Yanıtla (0) (0)
  • Eski bir okurunuz / 02 Şubat 2025 13:10

    Erdoğan bu düzenin bilerek isteyerek kurucusudur.



    Yoldan çıkmamıştır size gözünüzü açın yoldan çıkmış bir Erdoğan yok tam da neyi için uğraşıyorsa onu gerçekleştiren bir Erdoğan var.

    Yanıtla (0) (0)
  • C.CAKMAK / 02 Şubat 2025 09:41

    Allah razı olsun keşke hakkı hakikatı söyleyen yazan sizin gibi gazetecilerin ehli vicdanın sayısı biraz daha çok olsa 'da dününü unutanlara hakkı hatırlatsa, onlarda Millete'de. Vatana da iyilik yapmış olurlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet Gökkuş / 31 Ocak 2025 23:17

    İyi bir siyasetçi iyi bir dindar olamaz,iyi bir dindar da iyi bir siyasetçi olamaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Baki... / 01 Şubat 2025 09:18

    İyi bir dindar iyi bir siyasetçi olabilir. Olamamasının GEREKÇESİ neler?

    Yanıtla (0) (0)
  • Baki.. / 01 Şubat 2025 19:40

    Siyasetçi yalan söylemezse iktidar olamaz Müslüman yalan söylerse günaha girer onun için baki kardeşim siyaset yapmak her Müslüman kardeşimizin işi değildir
    #NOKTA#

    Yanıtla (0) (0)
  • Kral çıplak / 01 Şubat 2025 15:25

    Günaydın sayın TAŞGRTİREN

    Yanıtla (0) (0)
  • emekli / 01 Şubat 2025 11:54

    Ülkemizde değişen bir şey yok.Sene 1993 Mehmet mogoltay kendi yandaşı ,5 bin hakim savcı aldım dedi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Öteki / 31 Ocak 2025 12:15

    Hiç bir şey sınanmadan, denenmeden bilinmez. şaşkınlık sınanınca, denenince ortaya çıktı. çünkü İslam'ın kendine özgü bir alt yapısı yok. dağıtımı önemser ama üretim üzerinde pek durmaz. yani maddi ayağı hep eksikti. halada öyle. başkalarının icadı alt yapıyı kullanınca ona benzemek zorunda. kök sebep budur. böyle olmamalıydık deminin şifreleri de bu kök sebepte gizli.

    Yanıtla (6) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 12:51

    İslam Allahın insanlığa hediye ettiği en son ve tek geçerli dindir. Mükemmel bir dindir. Yeterince bilmediğimizden eleştirebiliyoruz. O dini bize getiren Peygamberimizin hiç bir eksiğinden bahsedilmeci 1450 yıldır. O Allahın koyduğu kurallar manzumesidir. Allaha haşa eksinlik nakıslık iftirasında bulunmak büyük bir cahilliktir. Çünkü en önemli zikrimiz sübhanallah Allahım seni bütün eksik ve noksanlardan uzak tutarım demektir. Bir doğruyu savunayım derken kaç yanlışı irtikap edeceksiniz.

    Yanıtla (3) (12)
  • Sadece / 01 Şubat 2025 15:37

    Nurullah bey haklısınız, teşekkür.

    Yanıtla (0) (0)
  • Birisi / 31 Ocak 2025 22:07

    Öteki isimli arkadaş, samimi bir özeleştiri veriyor, Nurullah isimli arkadaş, hiç alakası olmayan bir yorumla, haksızlıkların değirmenine su taşıyor . Kolay gelsin Nurullah bey !

    Yanıtla (2) (0)
  • Salih uçar / 31 Ocak 2025 20:58

    Neden hep bardağın boş tarafından bakılıyor evet artıda var ekside var ama artılar biraz ağır basmıyormu

    Yanıtla (4) (25)
  • OkurM / 31 Ocak 2025 20:23

    Bi de adamı beğenmezsiniz. Adamın bu sözüne kim yanlış diyebilir ki?
    Kutluyorum,
    Bu tesbiti bu kadar net yapabilen hiç bir muhalif unsur çıkmadı bugüne kadar.
    Sn Reisimiz ne buyurmuş:

    "Her türlü hırsızlık, yolsuzluk, arsızlık ve taciz olayını örtbas etmeye çalışan pişkin bir zihniyetle karşı karşıyayız."

    Ey CeHaPe zihniyeti
    Bu söze karşıyız deyin hadi...
    Neresi yanlış Bu sözün?

    Yanıtla (2) (3)
  • ata / 31 Ocak 2025 19:57

    ahmet bey bir Kemalist olarak burda yazdığınız yazılardan dolayı size sonsuz saygılarımı sunuyorum , siz gerçeksiniz sağ olun var olun

    Yanıtla (6) (0)
  • Aİ VELİ / 31 Ocak 2025 11:46

    BİR kamyon yazı yazmışsın ama hiç etkileyici gelmiyor.
    çünkü maalesef dünyaya prestij etmişsin taşgetiren.
    yoğurdu üfleyerek yiyorsun doğru.

    Yanıtla (5) (26)
  • Doğan Alioğlu / 31 Ocak 2025 19:19

    'ALİ VELİ' rumuzlu vatandaşa: Karar Gazetesinin yorum sayfası sana da açık. Daha güzelini sen yaz da okuyup faydalanalım ALİ VELİ!

    Yanıtla (12) (1)
  • Güneş / 31 Ocak 2025 18:51

    Gençlerin umutlarını, geleceğini çaldılar, ülkeyi fakir, hukuksuz, laçka, vasat bir duruma getirdiler.

    Yanıtla (8) (2)
  • Yusuf / 31 Ocak 2025 18:34

    Çok haklı yanlarında var. Ama partiyi gazete küpürlerinden kapatma davaları. Ekonomi bayağı da iyiye gidiyordu. Gezi ayaklanmasından sonra bütün göstergeler bozuldu.Temiz Anadolu insanlarının kullanıldığı fetö darbeleri vs. ABD , Joe Biden in yok bu sefer darbe ile değil fonlardan yararlanan basın , sivil toplum örgütleri Anadolu insanlarının mutluluğu için mi çalışıyor. İktidar basını da fonlanıyor, doğruyu söylemiyor o da doğru. EYT emeklilik doğru değil diyen kaç yazar, sivil toplum örgütüvar

    Yanıtla (2) (6)
  • Nuh / 31 Ocak 2025 18:29

    Bunlar iktidara gelince müneccim değilim ama batıracaklarını biliyordum... çünkü zihin yapıları zamanın ruhuna ve dünya gerçeklerine uymuyor..uyduramıyorlar yazık ettiler güzel vatanımıza..

    Yanıtla (5) (2)
  • Türkoğlu / 31 Ocak 2025 18:27

    NERDEEEEEENN NEREYE, değil mi? Çileyi Erbakan çekti, ceremesini, bedelini Erbakan ödedi sefasını bunlar sürdü...

    Yanıtla (5) (2)
  • Mahmut Kemal DİLBİRLİĞİ / 31 Ocak 2025 18:24

    Yazının tamamını okudum. Belki devletin başındaki kişi bir yerlerden emir alma mecburiyeti olmasa güzel işler yapacak ama müsaade ediliyor mu acaba? Ne zaman Amerika’nın, İngiltere’nin ve İsrail’in tekelinden kurtulmamız lazım ki güzel şeyler yapılsın. Yani kısacası bize zoraki seçtirdirilenlerin değil de yerli ve milli iktidarlar bu vatanı yönetirse o zaman kalkınırız.

    Yanıtla (4) (3)
  • Okur / 31 Ocak 2025 02:09

    O zamanlar zayıftılar ve fakirdiler. Zayıfın bir gün gücü ele geçirince ne kadar adil olacağı safsatalarına, fakirin ise bir gün parayı bulursa nasıl dağıtacağına ilişkin safsatalarına inanmamak lazım.
    Hiç kimseden korkmayacaksın, sonradan görmeden korkman gerektiği kadar.
    Allah bize bu dersi Müslümanlar eliyle verdi.

    Yanıtla (103) (1)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:59

    Ne demek Müslümanlar eliyle verdi. Bütün Müslümanları ne diye aynı torbaya koydun. Necip Fazılın Reis Bey tiyatrosundan deyimleşmiş repliğiyle diyeyim. Amerikada bir suç işlense suçlusu Müslümsnlar öyle mi. Hem de hepsi. İstisnasız. Hani suçun şahsiliği vardı. Bir hukuk yazısının altına hukuksuzluk işmam eden değerlendirme yazarak mı hukuku savunuyorsun. Ayet vela teziru vazitün vizra uhra buyuruyor. Hem de bir kaç yerde. Hıristiyanların yaptığı gibi vaftize de sok bari hepsini istisnasız.

    Yanıtla (4) (43)
  • Yusuf / 31 Ocak 2025 12:41

    Ortada belli ki bir cürüm var, herkes hemfikir, bu cürümü işleyen suçlu da ona destek veren, alkışlayan bu cürümün ortağı değilmi. Bu ortaklara sor hepsi müslüman, iste o yüzden dini de kirletiliyorlar bu cürümün ortakları

    Yanıtla (21) (1)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 17:51

    Din onların tekelinde mi. Ben de sen de o dine mensup değil miyiz. Hz. 950 sene kavmine İslamiyeti anlatmış. Bir rivayete göre sadece 80 kişi kendisine inanmış. Diğerlerinin yaptıkları dine zarar mı verebilmiş. Bazı peygamberlerin daha az ümmeti olmuş. Ümmetin az olması diğerlerinin varlığı ve çokluğu dine zarar mı vermiş. Sen hadis ve ayetlerde böyle bir ifafeye rastladın mı hiç. Zararı kendine. Dine mal edilemez.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 31 Ocak 2025 17:37

    Baltanın sapı , kesilen ağacın dalındandır....

    Yanıtla (2) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 31 Ocak 2025 12:33

    Hocam,kaleminize sağlık.Bir vatandaş olarak beni üzen,üzerken düşündüren husus şu:Kaleminizle net olarak çizdiğiniz bu vahim tabloya rağmen,aklı başında olması gereken milyonların, hala “ Bunlar Müslümandır” ön kabulü ile desteklerini sürdürmelerinin sebebleri nedir?

    Yanıtla (17) (0)
  • Şenocak / 31 Ocak 2025 15:11

    Ben söyleyim onlar için alternatif yok, isteyerek oy vermek istemeyende ehvenişer olarak oy veriyor, durum buyken chp neden isteyerek oy vermeyen insanları düşünüp fikir proje üretmiyor, siyaset yapıyorsanız üreteceksin iz, chp üretimsiz fabrika gibi oldu desek yanlış olmaz.

    Yanıtla (4) (14)
  • Raci / 31 Ocak 2025 17:09

    Chp ekoyu c. Başkanı adayı göstermek istiyord da, Mansuru nasıl ikna edeceğini bilemiyor, olur mu sanmam,çözemiyorlar,. Diğer husus chp ekreme göre Mansuru dış kapının dış mandali gibi görüyor, mansur bunu görüyor, kabül etmez, çünkü eko dan daha şanslı.

    Yanıtla (2) (5)
  • ESAD / 31 Ocak 2025 17:03

    Herkes dilediğini konuşuyor. Hatta fazlasıyla konuşuyor. Biz konuşulmayan günleri çok iyi hatırlarız. Orasını Ahmet Hocam abartmış ama diğerlerinde haklı... Bu iktidar adli yönden hiç bir şey yapmıyor. Adalet işlemezse ne beklenir. Devletin dini adalettir.

    Yanıtla (6) (1)
  • Hakan / 31 Ocak 2025 16:50

    Tayyip Bey yıllar önce bir konuşma yapmıştı,2023 de aya uzay aracı gönderekti! Çıkıp özür dileme filan yok.Buna benzer onlarca tutulmayan söz,soran yok nasıl olsa.Bedava kek ve çay kahve verilecekti, bilmiyorum veriliyor mu?

    Yanıtla (5) (0)
  • Hüseyin / 31 Ocak 2025 11:41

    Peygamberlerden başkası kim olursa olsun dinle devlet yönetemez. NOKTA

    Yanıtla (16) (2)
  • Sacid// / 31 Ocak 2025 15:16

    Hüseyin kardeş, Peygamberler gibi, onlar kadar güzel yönetemez demeniz daha isabetli olur düşüncesindeyim.

    Yanıtla (1) (4)
  • ido / 31 Ocak 2025 16:42

    bu şirktir

    Yanıtla (1) (1)
  • ido / 31 Ocak 2025 16:47

    ALLAH ,insanları halife kılmış peygamberleri de örnek...
    ALLAH ın buyruğuna karşı gelmek , benimsememek şirke girer, şirktir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Hakan / 31 Ocak 2025 16:46

    İlk başlarda destekledik, sonra görüldü ki, hukuka uymayan işler var.Hemen desteği çektik.Erbakan hocayı haklı çıkaracak işler yapıyorlar,Allah ıslah etsin.

    Yanıtla (4) (0)
  • S.D / 31 Ocak 2025 16:45

    bugün yaşanan ekonomik krizlerin en önemli nedenleri AkParti hükümetlerinin çalışmamasından olmadığını çok iyi biliniyor. Ancak toplumun tüm kesimlerinin yaşamış olduğu ekonomik krizlerin sebebini şimdi sosyal medyada adalet diye çığırtkanlık yapanların sebep olduğu gezi, 15 temmuz darbe,7-8 ekim olaylarının sebebi müsabbibi olanlardır.
    bugün milletin yaşadığı ekonomik krizin faturası bu insanlara ödettirilmeliydi. Sebep olan mal varlıklarına el konulmalı ve hazineye gelir kaydedilmeliydi.

    Yanıtla (0) (10)
  • hüseyin adıyaman / 31 Ocak 2025 16:44

    sevgili hocam son dönem biz dindarların dine verdiğimiz bir zararın din ile ahlakın arasını açmak olduğunu yazmıştımeksik yazmışım her halde verdiğimiz başka bir zarar da din ile vicdanın arasını açmak oldu allah ayıklık versin, vicdanınıza sağlık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 31 Ocak 2025 16:44

    Şimdi Ak Parti ile korkunç servet sahibi olanları anlıyorum onlar ölümüne destek oluyor, çünkü iktidar giderse onların kaybedeceğini şeyler var.Ama diğer ölümüne destek olanları anlamak imkansız! Geleceğin yok,umudun yok,ev yok.Ayrıca şu son olaylar kul hakkından korkan her insanın vicdanını sızlatacak şeyler.

    Yanıtla (4) (0)
  • Nazmi / 31 Ocak 2025 16:39

    Hukuk Askıda.

    Yanıtla (0) (0)
  • S.D / 31 Ocak 2025 16:38

    Recep Tayyip Erdoğan; "Devlet dindarlarla barışsın, Kürtlerle barışsın, Alevilerle, hatta gayrı müslimlerle barışsın. Barışsın yani, problem alanlarına çözüm getirilsin." bahsetiğiniz toplum kesimleri ile barışılması için çok büyük adımlar attı. Bedeller ödedi. Ancak muhalif olan kesim Erdoğan düşmanlığından ve süreçlerin baltalanmasından başka ne yaptı. tüm bunlar toplumun gözleri öneünde yapılmasına rağmen yok sayarcasına yazılar yazılmasının neresinde hakkaniyet var.

    Yanıtla (2) (10)
  • Karar Okuru Alperen / 31 Ocak 2025 16:03

    Keşke biz de yanilsak,
    Ama maalesef yazdıklarınızın hepsi gerçek.
    Ama artık vatandaşa tepeden bakıyorlar,bal tutanlar çoğaldı, parmaklarını sürekli dolu dolu yalıyor, rantı kaçirmak istemiyorlar.
    Õyle bir saltanat oluşmuş ki Ahmet Hocam,siz olsanız (belki de) kapılıp gidersiniz o akışa.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Unkun / 31 Ocak 2025 16:02

    Nefesi kesilenleri de bir görün.Güneyimizdemi Suriye meselesini-göçmen sorununu görmezden gelemezsiniz.Kuzeyimizdeki Rusya-Ukrayna savaşını görmezden gelemezsiniz.Bu arada Katar,Libya,Karabağ,Suriyede gerçekleştirilen Afrin,Fırat kalkanı,Barış pınarı ve Bahar esintisi oparasyonlarını gözardı ddemezsiniz.Kuzey Irak pençe-kilit oparasyonuna ne dersiniz.Paçasından çekenlere,çelme takanlara raman devletin çarkı işliyor.Evet sıkıntılar var.Siz de objektif olun.Bunları yazabildiğinize göre alabildiğin

    Yanıtla (1) (10)
  • Hasan Unkun / 31 Ocak 2025 15:52

    Hiç kimse ben şurada yanlış yaptım demiyordu.Biri birini bitirecekti.Çark böyle işledi.Küskünler kırgınlar tıpkı sizin gibi köpürerek kabararak devam etti.
    Derken pandemi dönemi devletin ekonomisini çok büyük çapta sarstı.Onun etkidinden kurtulmadan 11 şekrimizi birden enkaza çeviren deprem afeti devletin ekonomik yapısını bir o kadar daha sarstı.Elhamdilillah yaralar sarılıyor,şehirlerimiz yeniden ayağa kaldırılmaya çalışılıyor.Bunları niye görmüyor niye hesaba katmıyorsunuz.Yolda dökülenleri

    Yanıtla (0) (9)
  • Erdi / 31 Ocak 2025 15:49

    Daha beteri var mesela annemin parası yok diyen çocuklar var engellinin araç alımını kısan bir aç gözlü zihniyet ver

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan Unkun / 31 Ocak 2025 15:43

    Bedeller ödenerek bu girişim bastırıldı.Ardından fetönün direktifleri ile ard arda hükümetin işleyişine oparasyonlar çekildi.Sanki fegöcülerin freni patlamıştı.Bu 15 temuz darbe girişimi ile zirve yaptı.Batman çağla karışmıştı.Kim nerede duracağını bilemez hale gelmışti.Devletin kklcal damarlarına kadar sızmış bu yapı nasıl temizlenecekti.Bir taraftan devlet işleyece,diğer taraftan bağırsaklar temizlenecek.Sancılı dinem başlamıştı.Evet canlar yanacak ama devlet işleyece zorun zoru bir dönem.

    Yanıtla (0) (10)
  • Mehmet koçer / 31 Ocak 2025 15:34

    Tebrikler eline kalemine sağlık 23 yılın özetini ve geldiğimiz bu günleri ne güzel özetlemiş siniz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 15:32

    Ruh sağlığı ve sağlam psikoloji çok önemlidir
    Bunlar bozuksa bir muhtarda hem kendi hem de toplum mahv olur
    Toplum Bozuk kişiye benzer

    Yanıtla (1) (0)
  • Beytocan Diyarbekir / 31 Ocak 2025 15:32

    Pazartesi Saat 08:20 de Diyarbakır Et Balık Kurumundan 1 kilo kıyma alayım dedim. Gittim 300-400 kişi kadınlı-erkekli Genç-İhtiyar sırada ne oluyor dedim. Gir sıraya dediler. Saat 08:40 ta Güvenlik görevlisi geldi Elinde Sıra Fişleri ve bağırdı 100 adet FİŞ var. Sıradaki 100 den sonrakiler beklemesin dedi. Sıra Fişleri dağıtıldı gerçekten 100 adet sonrakiler dağıldı. Meğer sem İnsanlar saat 05:00 sıraya girmişler. Görevli yine bağırdı, 1 kilo kıyma- Satış saat 09: 50 de olacak. Yorum yok..

    Yanıtla (4) (0)
  • BİR GARİP YOLCU / 31 Ocak 2025 15:24

    Tam da düşündüklerimi, hissettiklerimi yazıyorsunuz.
    Sessiz çoğunluğun sesi oluyorsunuz.
    Çok şey anlatıyorsunuz, anlayana!
    Allah razı olsun.

    Yanıtla (19) (0)
  • Mehmet / 31 Ocak 2025 15:22

    Sayın hocam elinize yüreğinize sağlık hislerimize tercüman olmuşsun

    Yanıtla (13) (2)
  • Muhammet karadağ / 31 Ocak 2025 15:08

    pek kıymeli vekil sayın özlem zenginin mütevazi çalışkan ve hakkaniyetli yeğeni zahmet etmiş ders çalışmış hukuk fakültesini kazanmış erinmemiş mezun olacak kadar ders çalışmış hiç okula gitmeden kıbrıstan yada başka yerden o diplomayı alırdı ayrıca adalete dair idealist olsa gerek ki o yaşta ticaret yaparak ülkenin sayılı zenginleri arasına girmek varken bu hiçte zor değil o kadar refarans iş bitirmede bile milyon dolarlar getirir yani
    ve gani para
    başından sonuna bana enteresan geldi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 11:23

    Mesela, 150 bin KHK'lıya da dönüp “Böyle bir ülke düşlememiştik, affedin” deme gereği duyulur mu?

    Yanıtla (13) (0)
  • Fena / 31 Ocak 2025 15:06

    Ne 150 bini sonradan kokusu da sinmiştir diye atılanlarla sayı çok çok fazladır

    Yanıtla (10) (0)
  • Ferit / 31 Ocak 2025 15:01

    Cüppelerde düğme olması büyük tehlike!

    Yanıtla (4) (0)
  • Köylü / 31 Ocak 2025 14:59

    Cevap evet.
    İstediğinden, düşlediğinden çok daha fazlasına ulaştı. Bir yüzükten, nerelere gelindi.
    Arada söylenenler mi?..
    Amaca ulaşmak için her yol mübahtır..

    Yanıtla (9) (0)
  • Ferit / 31 Ocak 2025 14:52

    O yorumu Etem yazmış olamaz. Kesinlikle trolün biri yazdı.
    Eğer Etem yazdıysa hiç yakıştıramadım.

    Yanıtla (4) (0)
  • Özkan / 31 Ocak 2025 14:50

    Reis önce kandırıldı sonra kandırıyor böylece kandırıla kandırıla ömrümüz geçiyor bu bu ülkede sırasıyla kandırılıyoruz anlayacağınız…

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okunur / 31 Ocak 2025 14:49

    Pay sahibi muhafazakar sınıf bu tür yazılardan etkilenmez artık hocam. O RUH hâli değişti. İnanç ve geleneklerine bağlı “beyazlaşmamışların davası“ diye bir dava varsa da kalmadı. Bugüne, gelinen yere bakınca belki de hiç yoktu. `Meger öyle pazarlanıyormuş` duygusu hakim. McCarthycilik ABD'de 10 yıl sürmüş. Düşman kitleyle duygudaşılığı bile suç saymış. Demokrasiyi koruma adına birçok insan devlet kurumlarınca saldırgan soruşturmalarla karşı karşıya kalmış. Neye niyet neye kısmet yani..

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan Erzincan / 31 Ocak 2025 14:49

    Sayın Taşgetiren, maharet gömlekte, gömlek önemlidir. Gömleği kirli kirli giyinmemek gerekiyor. Temizlik imandandır. Eski yamalı olabilir ama illa temiz olması gerekir. Büyük dedem böyle derdi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sadi / 31 Ocak 2025 14:41

    Güç bozar. mutlak güç mutlaka bozar. Sövmek hakaret eleştirmek suç olmamalı asıl olan millettir. Gerisi bu milletin memurudur amiri efendisi değil. Bu sovguye hakarete katlanamayacak memur olmasın şiddet e karşiyim şiddet hapisle cezalandirilsin kim yaparsa yapsin

    Yanıtla (2) (0)
  • Efedamat / 31 Ocak 2025 12:57

    Bugün cuma hatipler hutbeleri nahl suresi 90 Allah adaleti emrediyor diye başlayan ayet ile bitirecekler.
    Allah emrediyor ama kul diliyle söylüyor ama eliyle uygulamıyor.
    Binlerce insan birbirine cumanız mübarek olsun mesajı yerine bu ülke de adaletin din dil ırk makam mevki kişi parti ayırmadan doğru ve adaletli bir şekilde uygulanmasını istiyoruz diye mesaj çekse çok şey değişir.

    Yanıtla (9) (1)
  • Halim / 31 Ocak 2025 14:21

    Malesef çürüme dünyamızı sardı, yurdumuzda bundan nasibini alıyor, oysa müslüman bir ülkeyiz, nerde olursa, yapılırsa yapılsın kötülükler bize yakışmıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sacid// / 31 Ocak 2025 14:16

    Bugünlere kadar nice zorluklar yaşandı, geçildi ama yanlış yok mu tabiki var, inşallah düzelir, uyarıları dikkate almak lazım, almazlarsa vebali olur.Olumsuzlukların artmasında ehliyetsiz kişilerin etkisi var, bu tür şahıslar uzak tutulmalı.

    Yanıtla (0) (4)
  • Felix Shancez / 31 Ocak 2025 14:15

    Hayır ama gücü buna yetti. Hayalinde Abdülhamid ile Kanuni karışımı bir liderlik ve ülke var.

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 31 Ocak 2025 14:05

    iktidara geldiğinde 20 yaşında olan 50 yaşı nerdeyse bulacak halen sabır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Maşallah tanrivedi / 31 Ocak 2025 14:04

    Kula kulluk edene yazıklar olsun adam ne demişti keşke yunan kazansaydı ya sanatçı olmuşlar cumhuriyet dönemlerinde gene onlara destek veren sanatçılar var ülkemizde belkide çoban bile olamayacaklardi,saman kafalı sanatçilar

    Yanıtla (2) (0)
  • Matrakçı... / 31 Ocak 2025 14:03

    Herkes işini,vazifesini dürüstçe ve Ahlakli yaparsa sorunlar azalır. Yoksa her kanunun bir boşluğu vardır. Huner boşluk aramak değil vazifesini daha iyi yapmaya calişmaktır. Misal.Kartalkaya yangınında işletmeci inisiyatif kullanıp önlemlerini daha dikkatli alsaydı sonuc cok daha başarılı olabilirdi. Bu yaşamın her alanında geçerlidir. Politikaci değiştirmekle sosyal konfor artmaz...Yöneticiler aramızdan cıkıyor cünkü..!

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 31 Ocak 2025 14:00

    sayın taşgetiren idealizm anlamında hayal ettikleri bir şey yoktu. sadece öyle poz veriyorlardı. çünkü siyaseten o zaman o pozu vermeleri gerekiyordu. nitekim akp adı altında iktidara gelmeden önce yolsuzlukları çok fazla vardı...şimdi ise demoğraasi onlara zarar veriyor. sopa düzeni ise işlerine geliyor. insanları fazla ciddiye alıyoruz. sorunumuz bu bence.

    Yanıtla (2) (0)
  • melek / 31 Ocak 2025 14:00

    "Etem" kardeşim bırakın CHP
    ile herşeyi kıyaslamayı ve CHP takıntısını siz yanlışları dile getiremiyorsanız elinizi vicdanınıza koyun kalbinizin sesini dinleyin derim.

    Yanıtla (2) (1)
  • Fırat / 31 Ocak 2025 13:56

    Sayın Taşgetiren,
    Bravo !
    Cesaretiniz ve samimiyetiniz için teşekkür ederim.

    Yanıtla (2) (0)
  • ciconi / 31 Ocak 2025 13:51

    Ulu Önder Gazi Mustafa Kemalin
    gençliği hitabesinin insanlara günde 10 kez okutulması kanatindeyim

    Yanıtla (2) (0)
  • Karadavut / 31 Ocak 2025 13:46

    Tam anlamiyla fevkalade bir yazı. Doğruya doğru, eğriye eğri demek bir müslümana farz. Nihayet siz bunu yaptınız bu yazınızda tam olarak yaptınız. Şahidim.

    Yanıtla (5) (0)
  • Yamtar / 31 Ocak 2025 13:44

    Dakka bir, gol bir !... Ocak !.. geride 11 ay var ...
    TÜRK-İŞ 2025 yılının ilk açlık ve yoksulluk sınırı rakamlarını açıkladı. TÜRK-İŞ verilerine göre açlık sınırı daha yeni yılın ilk ayında 2025 yılı için net 22 bin 104 TL 67 Kuruş olarak açıklanan asgari ücreti geçti...

    TÜRK-İŞ verilerine göre Ankara’da yaşayan dört kişilik bir ailenin sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenebilmesi için yapması gereken aylık gıda harcaması tutarı (açlık sınırı) 22.131,06 TL olarak hesaplandı...

    Yanıtla (2) (0)
  • emekli müfettiş / 31 Ocak 2025 13:29

    Eyvallah Beyefendi. Daha ne söylenebilir ki. AK Parti (AKP) kurulduğunda şimdi Hakk'a yürümüş olan bir arkadaşım da bir şehrimizde kurucular kurulunda yer almıştı. Ben de hem onun da vesile olması ile ve daha önce Pınarhisar'da İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü denetimi sürecinde Sayın Erdoğan'ı sempatimden dolayı ziyaret etmek istemiştim ama nasip olmamıştı. Kuruluş aşamasında, Partinin Tüzüğünü ve Proğramını sindire sindire okudum ve oyumu verdim. Böyle olmamalıydı. Yazıklar olsun. Hoşça kalınız.

    Yanıtla (7) (0)
  • O k u r / 31 Ocak 2025 13:28

    Millet son günlerde adaletin tesisi ! ile ilgili olan biteni can kulağıyla izliyor..
    Milletimizin geneli mazide haksızlığa ve hukuksuzluğa hiç rıza göstermemiştir, haksızlığı yapana da zamanı vakti geldiğinde de cevabını vermiştir, milletin ferasetine güveniyorum..
    Millet son on senedir bozulan ekonomi ve adalet dağıtmaya yönelik durumu ha bugün ha yarın düzelir düzeltirler diyerek ehven-i şer ile verdiği destek tersine dönmek üzere, ispat mı ? sokaktaki feryatlar kulakları sağır ediyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ali gunalp / 31 Ocak 2025 13:22

    Halk istedi onlar yapiyor.kendi düşen aglamaz

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 31 Ocak 2025 13:08

    Dün soru soramamaktan bahsetmiştim. Bugün yazar sormuş. Hem de kallavi sorular. Yarın sorulan sorulara cevap verecekler. Allah'ın huzurunda... Verdikleri cevaplar doğrultusunda ya Cennet'e girecekler ya da Cehennem'e girecekler. Soruların bu dünyada cevaplanmasını ve kul hakkının, adaletin bu dünyada dosdoğru olarak, yerli yerince yerine getirilmesini dilerim. Adaleti sağlayanların da Cennet'e girmesini dilerim.

    Yanıtla (1) (0)
  • Zafer ÇALIK / 31 Ocak 2025 12:57

    Böyle bir ülke hayal ettiğini düşünmüyorum açıkçası veya düşünmemiştir diye ümit ediyorum.Çünkü kimse bu duruma düşmek istemez ve de istememeli.Demek ki insan makamla imtihan edilince kaydedebiliyornuş,değerlerini unutabiliyormuş,şımarabiliyormuş,ne oldum delisi olabiliyormuş;güç sarhoşluğu yaşayabiliyormuş.Bir şeyi kazanmak kolaymış da,onu korumak zormuş.Gelinen noktada kendilerini de bitirdiler ülkeyi de.Tarihe altın harflerle yazılmak varken,tarihin tozlu raflarında yerlerini aldılar.

    Yanıtla (7) (0)
  • haluk d / 31 Ocak 2025 12:53

    Tayyip bey ve AKP nin alternatifi gibi sunulan Ozgur beyin CHP si önce normallesti, sonra yumuşadı simdide Tayyip bey silkeliyor. Düştü dusecek

    Yanıtla (2) (21)
  • Okur / 31 Ocak 2025 01:25

    Bugün soruları sorulması gereken kişiye sormuşsunuz. Sizi cesaretiniz den dolayı tebrik ederim. Aslında hayali bu değildi. Biraz daha ilerisini hedeflemişti. Ancak bu kadarına güç yetirebildi. Daha fazlasını istiyor. Seçimlerin olmadığı, ölene kadar başta kalacağı bir sistem hayal ediyor. Kendisi ve avanelerine hiç kimsenin hesap soramadığı bir düzen istiyor.

    Yanıtla (73) (2)
  • Okura / 31 Ocak 2025 12:46

    Ekinim diyen harmanına yetişemezmiş

    Yanıtla (1) (0)
  • Altay / 31 Ocak 2025 12:44

    Acı cekiyoruz. Çok acı cekiyoruz. Böyle olmamalıydı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Musto / 31 Ocak 2025 00:51

    Hocam o senin dediklerin, gücü ele geçirip atı alıp Üsküdar'a geçene kadardı. Ondan sonrası Lale Devri. Yapılsın saraylar Yazlık kışlık baharlık sonbaharlık, onlarca uçak helikopter zırhlı araçlar. Arada bir avamın da gönlünü alıyor. Cuma namazlarına gidiyor. Kandillerde kur'an-ı Kerim okuyor.Daha ne istiyorsunuz bundan iyisi şamda kayısı...

    Yanıtla (74) (3)
  • Ali Demir / 31 Ocak 2025 09:26

    Karar yazarları eskiden AKPyi destekledikleri için asıl AKPnin bu olduğunu, gücü eline geçirince gerçek yüzünü gösterdiğini kabullenmek istemeyip AKPnin asr-ı saadet (!) dönemine hasret duyuyorlar.

    Yanıtla (18) (0)
  • Musto / 31 Ocak 2025 12:37

    Erdoğan, belediye başkanlığından itibaren yol yürüyeceği çalışacağı kadroyu planlamış, iktidara geldikten sonra da, hak için halk için çalışmak isteyenleri nasıl tasviye edeceğinide planlamıştı. Bir dönem derviş gibi gecekondudan bozma evde mağdur edebiyatıyla yaşadı. Devletin memurunu fabrikalarda çalışan işçisini, askerin polisin lojmanını fabrikasını satıp kapatıp sokaklara atmaktan da geri durmadı...

    Yanıtla (16) (0)
  • OkurM / 31 Ocak 2025 01:27

    Bunca sene emek verdiğim ülkemin başında, ilham kardeşim kadar rahat olmayayım mi?

    Yanıtla (17) (1)
  • Fena / 31 Ocak 2025 07:34

    İlham kardeşin petrolü var. Halkı bir kilo kıymaya muhtaç değil

    Yanıtla (8) (0)
  • Çiko / 31 Ocak 2025 12:10

    Öyle ama eşi Mihriban hanımefendi Cumhurbaşkanı yardımcısı atandı. Halbuki sayın Emine hanıma böyle bir atama çok görülür ülkemizde. Haliyle gidecek biraz daha yolumuz var gibi.

    Yanıtla (13) (2)
  • Fena / 31 Ocak 2025 15:01

    Milletin kâhir ekseriyetine göre mutfağı dolu ise temel ihtiyaçları karşılanıyorsa , yönetenin ne yediği nerde yaşadığı önemli değildir. Eminim değil eşini ,torununu bakan yapsa kimsenin umurunda olmaz. Boş muhalefetin yüzünden boş tencere gene oy verdi. Ama onun da bir sınırı var.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 31 Ocak 2025 12:30

    Konu genetik galiba. Afrika, Asya, Ortadoğu ve G Amerika toplumları maalesef kahir ekseriyetle kendilerini yönetemeyip, oligarşik bir düzene düşüyor. Makul kadroları bulup arkasında duramıyor. Aliyev ailesi de bildiğiniz gibi Elçibey’ in tasfiyesi ile iktidara geldi ve Azerbaycan halkı da arkasında duramadı!

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmet / 31 Ocak 2025 12:26

    Yirmi üç yılda AKP nin ülkeyi geldiği noktayı size kısaca anlatayım.
    Evim satılıktı emlakçı otuz beş yaşlarında bir karı koca müşteri getirdi.
    Ben müşterilere komşularımız çok iyidir falan demeye kalktım adamlar bize komşu falan lazım değil deyiverdiler.
    Halbuki İslam da komşuluk hakkı hukuku diye bir şey vardı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Adalet / 31 Ocak 2025 12:23

    Ahmet Hocam 60 a bir kala davam kalmadı.Hergün her yerden herkesten korkar oldum.Memleketimi özler oldum. Vatan millet sakarya ezan bayrak hikayelerine kanmaz oldum.Muhafazakar cenahtan cayar oldum.İflah olmaz kararsızlar ordusuna tabii oldum.Hukuk benim neyime diye sorar oldum adaleti özler oldum.Hürriyeti özler oldum.Canımın malımın nefes alışımın güvende olacağı günlere ah çeker oldum.,Güzelim günleri hayal eder oldum.Kartal yuvası barınaklara gidemez oldum.Bende yanarımdiye korkar oldum

    Yanıtla (11) (0)
  • Milliyetçi Okur / 31 Ocak 2025 12:22

    Deprem için harcanan 105 milyar dolar ve kur atakları-açık pozisyon ile yakalanmanın zorunlu sonucu olarak uygulanmak durumunda kalınan KKM'nin yükü bu yıl bütçenin üzerinden kalkınca, Türkiye'nin 75 senelik problemi olan cari açık sorunu çözülünce, gelir dağılımındaki dengesizlik giderilip daha müreffeh bir toplum haline gelince o zaman neyi eleştireceksiniz çok merak ediyorum. Bunların hepsi 2027 sonbahara kadar gerçekleşecek ve bazılarının beklediği hayal gerçekleşmeyecek...

    Yanıtla (3) (20)
  • okur okumaz / 31 Ocak 2025 12:21

    Ben bir kul olarak hesaplar yaptığımızı ama tüm bu hesapların üzerinde Allah'ın da bir hesabının olduğunu düşünüyorum. "Reis'e iman etmiş" halk kitlesi yanlıştan dönene ve dininin "ulul emre itaat" emrini her nefis doğru anlayana kadar toplum olarak bu eziyete katlanacağız gibi görüyorum. Özetle toplum aklını başına almazsa, uyumaya ve uyutulmaya razı olursa, "Sisifos kayalığındaki adamın cezasını" her seçimde yaşayacağız.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ali İncirci / 31 Ocak 2025 12:12

    Rahmetli Baykal için "hizipçi" derlerdi, o en azından kendi partisi içinde hizipçiydi diyelim. Bu ülke RTE kadar hizipçi birini görmedi, hizipçiliği kardeşi kardeşe düşman ediyor!. Yurtiçinde gittiği, konuştuğu hiçbir yerde CB kimliğiye konuşmuyor, AKP'li kimliğiyle konuşuyor, hizipçilik yapıyor ama CB saygısı istiyor!. Kafası çok net: CB'yim, CB yetkisi kullanıyorum, CB saygısı istiyorum, ama partime karşı olan CB'ye karşıdır!. Tam ona göre bir sistem!

    Yanıtla (22) (0)
  • Doğan ilbaz / 31 Ocak 2025 12:08

    Sadece verdiği su sözü yerine gelsin yeter."Üstünlerin hukuku değil Hukukun üstünlügü"

    Yanıtla (7) (0)
  • aziz / 31 Ocak 2025 09:59

    Kula kulluk etmeyenlere selam olsun.

    Yanıtla (24) (1)
  • Karar okuru / 31 Ocak 2025 12:07

    Aleyküm selam yoldaş...Bugün tüm ruhumuzla, varlığımızla, benliğimizle Ekrem Başkan'a destek olmak için orada olalım.. .Ekrem Başkan diyorim; başka da bir şey demiyorum.. Haa, bi de "Kula kulluk etneyelim" diyorum..

    Yanıtla (11) (5)
  • Okur / 31 Ocak 2025 12:06

    Demek ki herkes dertli muzdarip öğle olmadan yorumlar dolup taşmış öyle ki bu yazı geç kalmış..

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 31 Ocak 2025 12:02

    Türk Milleti 1 den büyüktür

    Yanıtla (14) (0)
  • Yani / 31 Ocak 2025 11:58

    "Kılavuzu karga olanın burnu... çıkmaz imiş."
    "kendi düşen ağlamaz"
    "besle kargayı oysun gözünü"
    "körle yatan şaşı kalkar"
    "Allah şaşırttı mı, beygir gibi...."
    "Derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş"
    Dünya denli şakşakçısı olan adam kendini dev aynasında görebilir yani..

    Yanıtla (8) (0)
  • adalet / 31 Ocak 2025 10:09

    dün AKP'ye küfredenler bugün alkışlıyorsa cevab bu!! kurucu kadrodan kim kalmış geriye hiç kimse..bunlar hadi gitti demekki dur gitme diyen olmamış.. haşa iyilikler kendilerinden, kötülükler düşmanın nefsinden...

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 31 Ocak 2025 11:58

    Güzel nokta. Dün küfredenler, bugün bakıyorlar para güç burada. Ben niye nemalanmıyorum deyip alkış tutmaya başlıyor. Herkes ne koparsam kar anlayışında, Ülkenin milletin nereye gittiğini düşünen yok.

    Yanıtla (11) (0)
  • orhan yavuz / 31 Ocak 2025 11:56

    bunlar anarşist bunlar terörist bunlar Sürtük bunlar Çürük

    Yanıtla (13) (0)
  • Zülküf Ayaz / 31 Ocak 2025 11:53

    Çok yerinde tespitler. Kutlarim sayın Taşgetiren.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali / 31 Ocak 2025 09:58

    Çok güzel anlatmissiniz. Ben de bir ilave yapayım, "paranın gözü kör olsun" herseyi bozuyor. Ne din birakiyor ne de iman.

    Yanıtla (18) (0)
  • okur / 31 Ocak 2025 11:44

    sorun para değil. parayı yorumlayan karakter..

    Yanıtla (3) (0)
  • X / 31 Ocak 2025 11:40

    İstanbul BB. başkanlığı döneminde 1999 yılında Fatih camiinde cuma namazını kılıp Vatan caddesinden Kırklareli-Pınarhisar cezaevine 2 katlı otobüsün üzerinde uğurlarken döktüğüm göz yaşlarına acıyorum. Herkes için adalet dedik ama Allah ile Din ile kutsal değerler ile aldatıldık. Makam, güç ve para elde edilince hak sadece sözde kaldı. Yazınız için teşekkürler Ahmet Hocam. Hayırlı cumalar.

    Yanıtla (14) (0)
  • Abdullah / 31 Ocak 2025 11:39

    RABBİM biran önce bu iktidardan kurtulmayı nasip etsin.

    Yanıtla (15) (0)
  • ido / 31 Ocak 2025 11:37

    Yaparsa AKP yapar i
    REİS : Yolumuz çok uzun diyor .
    sabır , sabır ...

    Yanıtla (4) (2)
  • Hasan Basrikul / 31 Ocak 2025 11:29

    Hocam duygularımıza tercüman oldunuz Allah sizden razı olsun.Yazdıklarınız harfiyen doğrudur eksiği var fazlası yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • İbrahim Hanif / 31 Ocak 2025 11:29

    Allah, Musa'ya: "Şimdi Firavuna git (ve onu uyar), çünkü o azılı bir tağuta dönüştü" (Naziat-17) dediğinde, bundan 5000 bin yıl önce Mısır halkının çoğu köle ve karın tokluğuna firavun ve ailesi için çalışan insanlardan oluşuyordu. Çok şükür insanlık bunca badireden sonra artık hür ve mesut! Aziz ülkemin güzel insanları da ne köle, ne de aç! Huzur dolu kalbim.

    Yanıtla (1) (7)
  • Hemhâl / 31 Ocak 2025 11:26

    Eskiden dindarlara karşı bir hoşgörüm vardı, şimdi bunları görünce dinden soğurum diye yolumu değiştiriyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 31 Ocak 2025 11:25

    hayallerin çook ötesinde bir yere gelinmiştir. atı alanın üsküdarı geçtiği gün sonu belirsiz bir süreç başlamıştı zaten.

    Yanıtla (2) (0)
  • Oduncu / 31 Ocak 2025 11:24

    Toplun yarısını düşman sayarak toplum yönetmek ancak bu kadar mümkün. Her tarafınız düşmanlarla dolu duygusu ile ülke yönetmek ancak bu kadar mümkün. Sınırsız bir güç sahibisiniz. Öz güven kalmamış. Yerine ucuz kabadayılık kalmış. Durum budur. Böyle ortamda hukuk aramak boş hayaldir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Dost / 31 Ocak 2025 11:23

    Ahmet Taşgetiren ağabeyin samimiyetinden, merhametinden, naifliğinden, adalet anlayışından, iyi niyetinden emin olmayan tek bir AKP'li, CHP'li, MHP'li, DEM partili siyasi ve secmen yoktur.Yazdiklari, söyledikleri iyi anlaşılmalı ve etüt edilmelidir..

    Yanıtla (1) (2)
  • Ahmet Dursun / 31 Ocak 2025 09:28

    Sn. Yazar, ''Gerekirse papaz elbisesi giyerim'', bir başka zaman ''Demokrasi bizim için bir amaç değil araçtır. Demokrasi bizim için bir tramvaydır. İstediğimiz durağa gelince ineriz'' diyen biri Kesinlikle 'böyle bir ülke hayal etmiştir, daha ne demesini bekliyorsunuz ki ?!

    Yanıtla (34) (1)
  • SoruYorum / 31 Ocak 2025 10:19

    Toplumun büyük bir kısmının anlaması bir hayli zaman alsa da hala anlamamakta direnen bir kitle de mevcut maalesef. Umarım onlarda en kısa zaman da anlarlar demokrasinin bir kuş gibi elimizden uçup gitmekte olduğunu.

    Yanıtla (14) (0)
  • bakışaçı / 31 Ocak 2025 11:14

    Chp umud verse % 55-60 la muhalefet iktidar olur ama veremiyor, niye veremiyor olduğunu sosyologlar, siyaset bilimcileri ve ilgili uzmanlar ortaya koymalı.

    Yanıtla (2) (3)
  • Sade vatandaş / 31 Ocak 2025 11:10

    Dil iletişimdir din vicdandır vicdanı olmayan adaleti olmayan ayrım yapan allah sevgisi olmaz sadece mış gibi yapar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kaan Özkul / 31 Ocak 2025 06:33

    Bu düzenin şöyle beş on sene daha devam etmesi iyi olur. Böylece Siyasal İslam bir daha dünya durdukça insan içine çıkamayacak hale gelir.

    Yanıtla (64) (7)
  • Fena / 31 Ocak 2025 07:25

    O saraylar 5, 10 sene için yapılmadı. Planını yapan yapmış, Uzayda Türk çağı, ilk Türk Astronot , aya dört şeritli yol olacağına inanan bir seçmen kitlesi oluşturdular. Eh doktor da dövebiliyorlar , ne diyor 30 lu yaşlarda genç seçmen evet kötü, ama chp zamanı daha kötüydü

    Yanıtla (18) (2)
  • Halit / 31 Ocak 2025 11:05

    Boşuna nefes tüketmeyin, alternatif olabilecek güveni verebilse chp öncülüğünde muhalefet iktidar olabilir ama bu ihtimal şu an çok çok zayıf, önceki seçim atmosferde yok, chp de fokur fokur kaynıyor,

    Yanıtla (0) (9)
  • Abdulaziz / 31 Ocak 2025 08:38

    İki şey birbirine karıştırılıyor İslam hiç bir zaman kişilerle özdeşleştirilemez...ayrıca hali hazırda yürürlükte olan İslam değil laik,kemalist,demokrat ve liberal bir sistem ...İslam olsaydı şu işi yürütenler başta olmak üzere hepsini hesaba çeker hiçbiri o makamlarda olamazdı ...İslam siyaset bir bütündür Yaratan Allah(CC ) olduğu gibi insanlarını nasıl yönetileceğini de belirleyen Allah(CC ) dır...

    Yanıtla (7) (35)
  • Abdulaziz / 31 Ocak 2025 08:41

    zaten bu sistemde İslam'ın uygulanması mümkün değil hiç bir zaman sandıkta sistem İslam'ı mı istiyorsunuz demokrsiyi mi sosyalizmi mi kemalizmi mi vs diye sormuyor ve kimse bunlardan birini seçwrek oy kullanıp parlemaientoyu seçmiyor sadece şu soruluyor laik kemalist demokrat ve liberal bir sistem var Ali mi yürütsün veli mi yürütsün deli mi yürütsün ...yani sistem hiç bir zaman kendisini oylamıyor ve hakim olan füşüncede maalesef İslam'ın dışındaki izm lerdir

    Yanıtla (2) (25)
  • ademoğlu// / 31 Ocak 2025 08:50

    "Siyasal İslam" ifadeniz çok yanlış. İslam ne siyasal dır, ne politika malzemesi olacak ideolojidir, malum İslam bir dindir. Diğer manada günümüze bakıp muhafakarların iktidar olmuş olmasını" siyasal İslam" ın iktidarı olarak nitelemek yanlıştır.Bilinen siyaset ile İslamı harmanlayarak, bu noktadan "Siyasal İslam" sonucuna varmak doğru değildir.

    Yanıtla (1) (26)
  • Karar Okuru / 31 Ocak 2025 11:54

    Biz ne yaşıyoruz o zaman

    Yanıtla (6) (0)
  • Bozkurt / 31 Ocak 2025 09:21

    "Siyasal İslam"mış...."Siyasal Alevîlik" , "siyasal laikçilik" "siyasal Yahudilik" "siyasal Hiristiyanlik" "dinsiz siyaset" "siyasal Kürtçülük"..vs tanımlamalarını da kullanıyor musun hiç...Iktidarin temsil ettigine inandiginiz Islam'a; kör bir ıdeolojik nefret duygusuyla düşmanlık ederseniz; daha çook balkon konuşmalari dinlersiniz..

    Yanıtla (8) (43)
  • okur / 01 Şubat 2025 05:46

    aslında islam siyasal zaten ayrıca siyasal islam denmesi demokratik ortamlarda islam ile siyaset yapıldıgında kullanılan bir tabir. aslında demokrasi olmasa sadece islam devletinde siyasal rejimde yaşasak zaten siyasal islam demezdik sadece islam derdik.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:46

    Yanlız insanların yaptıklarına kızıp yüce ve mualla dinimizi karalayan kendine eder ne ederse. Biz bu adamlar sayesinde bol bol dine saldırma fırsatı yakaladık. Öyleyse bu adamlar bir on yıl daha kalsın diyen kendine eder ne ederse. Çünkü herkes kör alem sersem değil.

    Yanıtla (5) (6)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:51

    Müslüman Allahın emirlerine muhataptır. Biz Türkiye'de insanların Müslüman olduğunu düşünüyoruz. Ve Allahın emrine o muhatap olduğu kadar sen de muhatapsın. Ama o siyasetçi ben değilim deme lüksün yok. Namaz kılmadığın oruç tutmadığın yahut başka günahlar işlediğin zaman o siyasetçi gibi sen de kendi işlediklerinden mesulsün. Siyasetçiyi siyasî davranışları yönünden eleştir. Kimse bir şey demez.

    Yanıtla (5) (2)
  • Bir Emekli / 31 Ocak 2025 10:23

    Lütfen derdinizi bize anlatmayın
    Bizim derdimiz bize yetiyor
    Kısacık ömrümüzü ne kadar boş şeylerle harcamışız mutlu olmak iyilik
    yapmak varken ne kadar üzmüşüz
    üzülmüşüz geçen zamana yazık

    Yanıtla (10) (0)
  • Bekir YÜKSEL / 31 Ocak 2025 11:08

    Değerli yorumcu, size göre bunlar siyasal islamcı filan değil! Bunlar, Allah'ın mükemmel dinini kullanarak makam, mevki, şan, şöhret ve paradan başka hiçbir değeri olmayanklar topluluğudur. Allah bunların hesabını elbet bir gün soracaktır. Yalanlarına, yolsuzluklarına ve hukuksuzluklarına karşı Allah'ı kullandıklarından, yani Allah ile aldattıklarından mutlaka hesaba çekilecekler. Lütfen bunları İslam ile özdeşleştirmeyelim....

    Yanıtla (2) (0)
  • Evrensel Karar / 31 Ocak 2025 11:05

    Ahmet Bey daha çok yanılacaksınız; betonsal akıldan, motorsal akla; animal akıldan, hüminal akla; dinsel akıldan, bilimsel akla; geleneksel, ataerkil düşünceden, analitik sorgulayıcı felsefi düşünceye geçemeyen toplumlar tarihler boyunca kısırdöngü içerisinde aynı şeyleri yaparak ve farklı sonuç bekleyerek biyolojik ömürlerini tamamalar ve azot olurlar. Bu nasıl değişecek siz onu söyleyin.

    Yanıtla (4) (1)
  • Sade vatandaş / 31 Ocak 2025 11:05

    Dil iletişimdir din vijdandır vijdanı olmayanı adalati olmayanı ayrım yapanı hangi din kabul eder mış gibi yapar bütün zalimliklerini icra eder

    Yanıtla (1) (0)
  • selahattin aydin. / 31 Ocak 2025 11:02

    yazilari takip ediyorum.yazar kim idare ederse etsin tenkit ediyor.23 yilda yapilan devrimleri saynaya kalksam gunlerce yazarim.ulkede gezdigin zaman gorursun.sigara icimini toplum icinden uzaklastirdi.sigara iceni ikinci sinif vadandas yapti..bu kadar yeter...ben 77 yasindayim .saymaya kalkarsan.tenkid edenler yine tenkide devam etsinler.reis giysin su adam grlsin diyen varmi....

    Yanıtla (0) (5)
  • izmitli / 31 Ocak 2025 10:53

    Öz yurdumuzda garibiz , öz yurdumuzda parya durumuna düştük ,daha ne diyelim Suriye' linin gözlerinde umut var ama bizde öyle bir umut kırıntısı dahi kalmadı. Bu vatan hiç bu kadar umutsuz ve itibarsız duruma düşmemişti.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 31 Ocak 2025 01:01

    islam tarihini bilen bunlarin boyle olacagini cok rahat tahmin eder

    Yanıtla (55) (2)
  • Bozkurt / 31 Ocak 2025 09:28

    Hayatlarini Islam düşmanlığı yaparak geçiren tarihteki ve günümüzdeki Islam düşmanlarını da bilir bilir...Istersen git krem peynire tap; fakat Islam'a bulaşıp sataşmayın.. Islam düşmanlığı yapiyorsunuz; sonra uyguladığınız dilde cevap alınca bu sefer de "Yaşam tarzımıza saldırı var" diyerek havalara hopluyorsunuz..

    Yanıtla (7) (23)
  • Okur / 31 Ocak 2025 16:33

    Insana hayvana kültüre kadına başka kültür ve dinlere sanata resime müziğe demokrasiye insan haklarına insan kolelestirilmemesine hurafeye din istismarına çocuk evlendirilmemesine karşı olan her ideolojiye karşıyız

    Yanıtla (0) (0)
  • Bozkurt / 31 Ocak 2025 10:51

    Islam düşmanlığı; faşizmin de ötesinde sizofrenik bir hale gelmiştir..

    Yanıtla (1) (10)
  • Mehmet Emin / 31 Ocak 2025 10:51

    Ahmet abi . 1969 yılında rahmetli Erbakan hocayı tanıdım o günden beri bu görüşe oy verdim ne umduk ne bulduk böyle olmamalıydı .Ak parti kurucularından
    sayın Hüseyin çelik çok güzel anlatmiş.Dünkü yazınızda Bülent Arınç ın adı geçti bu muhterem bir dönem mv yapınca emekliliği ni bu getirdi.öğünsün kac yerden maş alıyorlar.Emekli mv ne yaptılar Emeklileri buhalde olması için parmak kaldırdılar.gece ucuz kıyma kuyruklarında hasta ayakta unutukları birşey var Allah O kadar büyüki.

    Yanıtla (2) (0)
  • Deli Kurt / 31 Ocak 2025 10:45

    Yunus sûresi 100.ayet ...
    Allah'ın izni olmadıkça hiçbir benlik iman edemez. Allah, pisliği ! " , aklını kullanmayanlar " üzerine bırakır... aklını kullanmayanlar... uyuyan milletler ölürler, ya da esir olarak uyanırlar... Akıl!.. Akıl ve ahlâk!... kul hakkı, yetim hakkı, beyt ûl mâl , israf, şatafat, saltanat ...23 yıl oldu ... iyimisin Türkiye!?...iyiysen bir 23 yıl daha devam et ... Allah adildir... herkes müstehâkını bulur...

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okurum / 31 Ocak 2025 10:43

    Neden oturdukları yerden kalkmak istemiyorlar. Ortalık o kadar pis kokacak ki tonlarca parfüm yetmeyecek..

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar okurum / 31 Ocak 2025 10:38

    Maalesef 23 yılın sonunda Adaletsiz ve Kalkınmasız bir ülke haline geldik mi efendiler. Yola devam...

    Yanıtla (6) (0)
  • leyla / 31 Ocak 2025 10:37

    kim 20 yıl sonrasını hayal edebiliyor ki RTE etsin? Bir devinimdir yaşamak ve istediklerinizi alırken bir çok şey de kaybedersiniz. Dünya dönüşüyor ve neoliberalism çöküyor. Bir an önce sosyal devletin gücü arttırılmalı ve ev sorunu çözülmeli. Ülkenin en büyük iki sorunu: barınma ve eğitim. Bunları çözen kazanacaktır. RTE eminim oradan bakınca görüyordur.

    Yanıtla (0) (1)
  • Muammer / 31 Ocak 2025 10:35

    Şimdi de Kemalistler ''28 Şubat''ları yaşıyor..
    Yapan bulur veya yapma bulma dünyası gerçekten de..Tam tahakkuk etti.
    Feto takımı bir ara yaptı ve onlar da hemen çarpıldılar..
    Şimdi çarpılma sırası tekrar başka bir islamcı takımda..
    İyi de bizim günahımız ne ki, bunların kavgasına çimen olup eziliyoruz..

    Yanıtla (2) (2)
  • Ahmett / 31 Ocak 2025 10:32

    Ben muhalefetteyken yaptığı konuşma videolarına bakıyorum hele o simit çay hesabı öyle içten söylüyorduki ve bu güne bakıyorum yüz seksen derece ters yönde.öyle bir insan nasıl bu hale gelir diyorsun demeki bir kurguymuş.amaç hedefe ulaşmakmış.yanlış yapıyor olan karizmasın tamamıyla yo ediyor..ikdidarda düştüğü gibi unutulacaktır..ama ülkede bir yıkım bırakarak gidecektir.23 yıl ikdidar yapan halka bunu yapmamalıydı.bak ekonomi çökmüş,tarım yok gençler başka ülkelere kaçıyor evlenemiyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Remzi / 31 Ocak 2025 10:20

    Ağaca sormuşlar:"Nedir sizin bu baltadan çektiğiniz? Ağaç : "Neyleyim sapı bendendir." demiş.İslama,İslam ahlâkına, İslam kültürüne en büyük zararı veren kimlerdir,diye sormuşlar İslam'ın kanaat önderlerine,onlar da"Bana değmeyen .... diye söze başlamış,ülkenin birinde.

    Yanıtla (11) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 31 Ocak 2025 10:07

    Eskiden camiye gidenin, Allah diyenin, dini hassasiyet gösterenin yüz de yüz emin olduğuna inanırdım. bunların hakka hukuka saygı göstereceğini, kul hakkı yemeyeceklerini, çalmayacaklarını, yalan söylemeyeceklerini, iftira etmeyeceklerini, ahlaksızlık yapmayacakları düşünürdüm ve buna inanırdım. Bu gün buna inanamıyorum, bu göstergeleri gösterenlere derin bir güvensizliğim var. Bu güvensizliğin vebali, emin olamamanın vebali kimin boynunda, yevmi kıyamette bunlar ne diyecekler ?

    Yanıtla (20) (0)
  • Hüsnü aytunç / 31 Ocak 2025 10:07

    Mevcut sistemin değişmesi adına bir vatandaş olarak, benim cumhurun reisinden beklentim.
    1. Karma eğitimin mecburi olmaktan dönulmesi. Araştırmaların neticesinde başarı farkı vardır.
    2. Adalet mekanizmasında kıssasın uygulanmsı. Nedeni bizi yoktan var eden,ALLAH kısasta hayat vardır, Emri.
    Eğer uygulama hayata geçerse ne ala,binanaleyh tam yetkin olması hesabı’ile kendisinden ruji mahşerde davacı olacağız.

    Yanıtla (1) (16)
  • ALTAYLI / 31 Ocak 2025 10:01

    hocam hadi danışmanlar aksaklıkları yansıtmıyor o kadar tahsilli evlatlarıdamı anlamıyor veya mesafeli.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali / 31 Ocak 2025 04:33

    İnsan sorunları kendi yaşamayınca öyle bir sorunun farkında bile değil çünkü Türkiye’de idareciler seçilmişler halktan koptu onların yaşamıyla halkın yaşamı bir degil

    Yanıtla (18) (1)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:52

    Nasreddin Hoca büyük bir bilge.

    Yanıtla (1) (0)
  • Gurbetci / 31 Ocak 2025 09:50

    Allah utandirmasin diyerek geldiler, utanc utandi, yer gök utandi ama ne onlar, nede destekleyenler utanmadilar

    Yanıtla (33) (1)
  • Akif / 31 Ocak 2025 09:49

    Japonya’nın hikayesini okuyorum. 20-25 yılda nasıl sıçrama yapıp dünya ligine katıldığını anlatıyor. Almanya’nın hikayesi de aynı. Taş üstünde taş bırakmamışlar. 20-25 yılda büyük ekonomik sıçrama yapmış. Diğergamlığın, liyakatın, çalışkanlığın ve istişarenin ürünü hızlı kalkınma.. Bizde hikaye bir hüsranla neticelendi yine…

    Yanıtla (14) (0)
  • Muhittin Sarıcaoğlu / 31 Ocak 2025 06:53

    İşte yazarlık budur Bu dünyadan göçtükten sonra arkandan diyeceklerdir Hakkı hakikatı söyleyen bir Ahmet Taşgetiren vardı

    Yanıtla (53) (2)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:41

    Ama o da hepsini değil ucundan kenarından bir kısmını söylerdi. Öyle de olsa söylerdi.

    Yanıtla (6) (3)
  • mustafa / 31 Ocak 2025 09:41

    Tam hayal ettiğiniz gibi

    Yanıtla (2) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:40

    Sayın yazar ben de Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler diyerek yazını bitireceğini sanmıştım. Ama bazıları pastanın makarna olduğunu da söylüyor. Bilmiyorum pastayla makarna ilişkisini. Gerçi günümüzde italyanca herhalde bir makarna markası var galiba markette gördüydüm içinde pasta kelimesi geçen. Ama Fransızcada da var mı bilmiyorum.

    Yanıtla (6) (1)
  • Koç / 31 Ocak 2025 09:30

    Adil düzen adaletsizlik düzeni oldu Mücahitler mutahit oldu yeni bir sözde İslamcı burjuva sınıfı oldu çok yaşa padişahım.

    Yanıtla (11) (0)
  • Burhan Altunli / 31 Ocak 2025 09:27

    Hocam bu toplum ne anlar adaleten,refah bir hayatan,özgürlüklerden veya eşitlikten.Aç karnı Allah'tan bilir.Yeterki ona devletin güçlü olduğu hikâyesini anlat.Bizden olmadığına inandığı kimsenin kafasına devletin yumruğunu kuvetlice geldiğini göster o an karın guruldamasini unutur.o anlatiginiz değerlerin kıymetini kim anlatı bize.

    Yanıtla (4) (0)
  • Koç / 31 Ocak 2025 09:26

    Yirmi üç yılda bitirilen adalet eğitim kutsal dinimiz vicdanımız devlet düzeni yerine gelen yolsuzluk devletin sırtından zengin olanların liyaksizlik saymakla bitmez ahlak sorunu ve tek adam rejimi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Muhtar / 31 Ocak 2025 09:18

    Magrur olma padişahım senden büyük Allah var sözü megolomn sözü gibi geliyor. Arada erenler, ülemalar, peygamberler katlanıyor yani onlarla kıyaslamıyorum o mertebeye geçmiş oluyor. Belkide padişahlar halk bu şekilde bagırınca kendilerinden geçiyorlardır

    Yanıtla (3) (0)
  • Vefam / 31 Ocak 2025 09:06

    Budur işte yazarlık Budur milletin derdine hissiyatlik Budur kırmadan dökmeden sevdiği insanı uyarmak gerçekleri duymasını görmesini istemek tebrikler...

    Yanıtla (1) (1)
  • MK / 31 Ocak 2025 08:41

    Hocam sizi tebrik ediyorum ve teşekkür ediyorum böyle bir yazı kaleme aldığınız için. Milyonların kanaatine tercüman oldunuz. Allah razı olsun! Gönül isterdi ki bu sözleri iktidar da size yöneltsin, desinler ki, "Hocam hatamızı söylediğiniz için Allah sizden razı olsun!" Ama nerde. İnsanın şunu hatırlaması gerek, yeryüzünde çok büyük hakimiyet kurmuş nice iktidar sahipleri gitti ve biz de gidiciyiz. Yanımızda ne götüreceğiz, burayı nasıl bırakacağız?

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 31 Ocak 2025 08:38

    Zeki Müren de bizi görüyormu TBMM'DE Emekli maaşı kanunlasti günlük 57,66lira zam yapıldı. Utanmadan sıkılmadan muhalif millet vekili 14230 ile gecinemileyecegini anlatıyor Sanki kendisi 14230 LİRA ile mi geçiniyor .not zaten İktidar ekmek yiyorsanız karnınız doyuyor diyor

    Yanıtla (2) (1)
  • Yamtar / 31 Ocak 2025 08:32

    Böyle bir Türkiye hayal etmiyorduk ... borca batık !...
    Vatandaş borçtan kurtulamıyor: 4 trilyon TL'ye dayandı..
    Bireysel borç krizi derinleşiyor. Tüketici kredileri ve kredi kartı borçları 4 trilyon TL’ye yaklaşırken, takipteki alacaklar 304,9 milyar TL'ye ulaştı. Kredi kartlarındaki takipteki borçlar son bir yılda yüzde 258 oranında arttı. Borcunu ödeyemeyenlerin sayısı ise yüzde 39 artarak 1,7 milyona yükseldi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 31 Ocak 2025 08:32

    Maalesef gelinen nokta çok acı verici. Sn Taşgetiren dilinize sağlık, nihayet son noktayıkoydunuz bugün gerçekleri dile getirme adına. 8 yıldır bu noktaya gelmenizi bekliyordum. Tespit aşaması bitti. Şimdi sıra "NE YAPMALI" sorusunun cevabına geldi. Ne yapmalıyız sizce?

    Yanıtla (5) (0)
  • Murat / 31 Ocak 2025 08:30

    Hüsnü zanda aşırı gidelim:
    Aslında mevcut düzen Zulüm ile kurulmuş ve zulüm ile ayakta duruyor.
    Zulüm düzeninin yıkılması zulmün zirve yapması ile olur. Zulüm düzeninin yıkılması için zulme zirve yaptıran iyiler var.
    Bu yoruma göre zalimler vites yükseltmeli !!!

    Yanıtla (2) (0)
  • Ağah / 31 Ocak 2025 08:16

    ABD'nin son 10 yıldır giderek dozajı artan hırçın tavrını tek dengeleyebilecek aktör olan AB'nin aynı 10 yılı zihinsel sıkışmaları ve 'çifte standart' uygulamaları nedeniyle itibar erimesiyle geçirdiğinden, 'küresel feodalizm'in yükselişini durdurarak, dünyayı yeniden 'akıl çağı' rotasına döndürebilecek tek imkan Türkiye'nin de içinde yer aldığı 4-5 yükselen ekonomiye kalmış gözüküyor.
    Yeterki bu ülke,emperyalistlerin ve onların yerli işbirlikçilerin tasallutundan ve tahakkümden kurtulsun.

    Yanıtla (2) (4)
  • Cenk / 31 Ocak 2025 08:12

    Uydurma hikayelerle, siyasi kirlilikle, kirli güçlerle suç belirlenmez. Adalet herkese lazımdır. Müslümanlık ve insanlık budur. ..

    Adaletsizlik hem devletler, hem de toplumlar için yıkım getirir. Adaletsizlik güvensizlik getirir...Adaletsizlikle korkuya dayanan saygı ve itaat ahlaksızlığı ve " münafıklığı " sıradanlaştırır. Kötülüğün sıradanlaşmasına sebep olur. adaletsizlik ahlaksızlık ve kirlilik doğurur.. hem de din , Allah, kitap diye diye... bu dinciler bizim müslümanlara benzemiyor!..

    Yanıtla (2) (0)
  • Taha Güven / 31 Ocak 2025 08:01

    Ahmet Abi elinize ve yüreğinize sağlık bize tercüman oldunuz , teşekkürler. Hayat akışkandır, bilim sürekli değişir ve ilerler, ideolojiler ise katıdır neredeyse hiç değişmezler, insan kendini, sınırları oldukça katı olan herhangi bir ideolojiyle bağlarsa hayatı kaçırır ve geriye düşer. Maalesef ülkemiz büyük çoğunluğu efsanelere dayanan hayali İmparatorluk hevesi ile dolu, katı ideolojik fikirlere sahip kadrolar tarafından yönetilmektedir. Sonuç, mevcut yaşanan durum.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur 41 / 31 Ocak 2025 07:59

    Yapılan haksızlıklar karşısında insanlar adalete olan güveni yitirdi, hele bu adaletsizliği, adam kayırmacılığı yapanlar kendilerini müslüman olarak tanıtıp mazlumun sesini dinlemediği zaman insanlar dinlerinden soğur oldular. Toplumda bulunan temel ahlak giderek zayıflar oldu fay hatları belirginleşti, fakirleşti. Para zamanla gelir de kaybolan ahlak erdem bir daha ne kadar sürede gelir bilemem. Yönetemiyorlar diyordum ama yanılmışım. Yönetmiyorlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • SONER / 31 Ocak 2025 01:26

    Halk etmese de, Erdoğan çaktırmadan böyle bir Ülke hayal etmiş olmalı ki uygulamasıyla hayalini gerçekleştiriyor..Tuhaf olan şu ki sokakta sorsan kimse oy verdim demiyor, ama her şeçimde %52 ile kazanıyor hep...

    Yanıtla (29) (0)
  • Emekl86 / 31 Ocak 2025 07:54

    Bence de bugünlerin hayali ile yaşamış, hedefi bence daha ötesi, yaşayarak göreceğiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Emekl86 / 31 Ocak 2025 07:51

    Plastik konteynerda kalanlar ve emekliler en çok oy verenler. Memnun olmasalar niye oy versinler. Lütfen suyu bulandırmayın!

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmet Taşgetiren, Taha Akyol okuru / 31 Ocak 2025 07:50

    Ahmet bey, içinde bulunulan durumu çok güzel özetlemişsiniz. Yazınızı akşamlar tv lerde yorum yapan kişilerin de okumasını öneririm. İyi ki varsınız.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ayse Zekiye Bulca / 31 Ocak 2025 07:41

    Ağzınıza sağlık her şeyi çok güzel ifade etmişsiniz. Tukiye'nin durumu budur. Ne yazık ki.

    Yanıtla (2) (0)
  • Murat 61 / 31 Ocak 2025 07:35

    Mensubu olduğu siyasi hareketin ,kimsesizlerin kimi, edilmişlerin açan gülü solmayan umudu için mücadele edildiğine inanarak açımızdan kesip yardımı ederken ki duygularımızı tekrar yaşamak istiyorum, yoksa hakkım helal değildir ...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 07:34

    "İnandığınız gibi yaşamazsınız; yaşadığınız gibi inanırsınız!" Hz. Ömer

    Yanıtla (0) (0)
  • Malkoç / 31 Ocak 2025 07:34

    Cumhuriyet tarihinde ilk kez , faiz ödemesi ana para ödemesini geçmiş ... yani 80 milyon faize çalışmış... Allah'tan büyüklerimizin nas duyarlılığı var faize karşılar , Allah maafaza ya bir de taraftar olsalarmış ... aslında herkes biliyor zarların hileli olduğunu, herkes biliyor geminin su aldığını yine herkes biliyor kaptanın yalan söylediğini.. plus İngiliz çifte vatandaşı şimşeğin memedin de ... Londra bankerlerinin keyfi yerinde.

    Yanıtla (3) (0)
  • HTT / 31 Ocak 2025 07:30

    Bence tam da böyle bir ülke hayal ediliyordu. Amaca giden yolda demokrasi treninden zamanı gelince inildi. Siyasal islamın hakim olduğu yerlerde başka türlüsü varmı bakın bakalım etrafımıza?

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuyucusu / 31 Ocak 2025 07:29

    Sayın yazarım gönlünüze sağlık. İlk başta kurulan hayaller bunlar mıydı bilmiyorum. Bu hayalleri kuranlar bunlar mıydı onu da bilmiyorum.
    Ama sanırım düşleri kendilerinden öncekilerin yerlerine oturmaktı. Düşleri gerçek oldu. Ve ağızlarından çıkanlar ile sınandılar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Deli Kurt / 31 Ocak 2025 07:27

    Asıl mesele bu kul kültürünü kırmak. İnsanlarımız birey olmaya başlarsa, bir kurtarıcıya ihtiyaç duymazlarsa, kurtarıcılardan kurtulurlarsa, o zaman biz kul kültüründen kurtuluruz. Önemli olan kurtarıcılardan kurtulmak. Bir kurtarıcı beklemek her zaman korkunç bir şeydir! Ne zaman ki kurtarıcıdan kurtuluruz, o zaman işte Türkiye’de bütün bu sorunlar ortadan kalkar..şah, padişah, baba, başbuğ, reyiz, gavus, kâinat imamı, şıh şeyh hazret mübarek vs kültürü.. şark böyle..

    Yanıtla (1) (0)
  • Muammer / 31 Ocak 2025 07:06

    Meğer her şey: Yalan dolan talan entrika imiş..
    Bunu anlamak için de, AKP iktidara gelmeli imiş..
    Nerdeyse çeyrek asır ömür harcayarak bunu öğrendik..Çok pahalı oldu bee! Burada bile enflasyona yakalandık..

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 06:28

    Bir siyasi hareketin izzeti şerefi olur diye biliyorduk, yanılmışız halk olarak.

    Yanıtla (33) (0)
  • İbrahim yıldız / 31 Ocak 2025 06:16

    Adalet olmadan hiçbir şey düzelmez,

    Yanıtla (14) (0)
  • okur / 31 Ocak 2025 05:53

    Böyük işler yapıyollar. Dünyaya ayar veriyollar. Size, bize söyleyecekleri tek şey "Sen kimsin!".

    Yanıtla (18) (1)
  • Karar okuru / 31 Ocak 2025 04:02

    Yazarı tebrik ediyorum. Gelinen noktayı çok iyi özetlemiş!

    Yanıtla (21) (0)
  • Onbirinci köylü / 31 Ocak 2025 02:24

    Açlığa dayanırım adaletsizliğe asla dayanamam!

    Yanıtla (28) (0)
  • HerşeyYalan / 31 Ocak 2025 00:44

    Herşeyin bittiğ bir ülkede yaşıyoruz.Ha diyorki topluma umutsuzluk pompalıyorsunuz.23 yılın sonunda manzara buysa kime neyi savunalım ki.Milli görüş mitinglerinde "zalimler için yaşasın cehennem" dövizleri taşıyor, mukadder başeğmez, şevki yılmaz'ın hitabetiyle coşuyor, arabalarımızın arkasına "huzur İslam'da"çıkartmaları yapıştırıp gelecek güzel "adil" günlerin hayalini kuruyorduk...

    Yanıtla (36) (0)
  • OkurM / 31 Ocak 2025 01:32

    Halkin arasindaki Milli görüş çelik çekirdeği hala aynı yerde...
    Çekirdeğin üstündeki tabaka iktidar hormonuyla semirebilir.
    Sonbahar kış
    Her şey dökülür kalır yine çekirdek bir başına...

    Yanıtla (2) (22)
  • Aslan / 31 Ocak 2025 01:21

    Tayyip Erdoğan direk şu cevabı verir bence; "Sayın tasgetiren acta açıkta insan mı var..propaganda yapmayın etki ajanlıgi yapmayın bre gafil.bir tane aç gösterin bana..gosteremiyorsaniz mufterisiniz .".olaylara böyle bakiliyor..kredi kartlarina dağ gibi borçlarla ev gecindirenleri görmezler ..markette herşeyin en adinve kalitesizini alanları görmezler..pazarda ucuza almak için pazarın son saatlerini bekleyenleri görmezler.

    Yanıtla (34) (0)
  • Bence böyle / 31 Ocak 2025 01:06

    Harika bir analiz olmuş tebrikler maalesef sokakta pazarda kimsenin yüzü gülmüyor büyük bir çoğunluk gördükleri günden geri kaldı belki de bulundukları yerden güllük gülüstanlık görünüyordur gerçekler sokakta yaşıyor

    Yanıtla (23) (0)
  • Editör / 31 Ocak 2025 01:16

    Değerli yorumcumuz Bence böyle,
    Yorumlarınız için uygun bir kullanıcı adı bulmanızı tavsiye ederiz. Bu kullanıcı adıyla gönderdiğiniz yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmacaktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Salih / 31 Ocak 2025 01:03

    Kalbinde merhamet olmayan, tam aksine kalbi kin ve nefret, haset dolu olan biri için yaşamak ölümden daha büyük bir cezadır.
    Yaşadığı yer ve yaşantısı ne kadar görkemli olursa olsun, adı, sanı makamı ne olursa olsun, hayat onun için bir hapishanedir.

    Yanıtla (26) (0)
  • karar okuru / 31 Ocak 2025 00:59

    Aşağıdan yukarı bakmakla, yukarıdan aşağı bakmak aynı değil. adalet talep etmek aşağıdan yukarı bakanlar içindir. hem bu 'Mağrur olma Padişahım. senden büyük Allah var' sözü çok seviliyor ama bu söz Allah birinci, sen ikincisin anlamına da gelir. çok doğru bir söz değil yani.

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okuru - ... / 31 Ocak 2025 00:55

    14 mayıs 2023 tünelden son çıkıştı, muhalefet partileri çok yanlış yaptılar, amatörce davrandılar, olan ülkemize oldu.

    Yanıtla (14) (1)
  • Vatandaş / 31 Ocak 2025 00:51

    Ahlak bitince Adalet de bitiyor. Yazık oldu güzelim ülkeye… Bu ülkede bedavadan terörist olmak, hapse girmek, ötekileştirmek, şeytanlaştırmak sıradan vakalar oldu. Hiçkimse kimseyi kandırmasın düzelmez bu ülke…

    Yanıtla (28) (0)
  • Etem / 31 Ocak 2025 00:47

    Evet sayın yazar, RTE aynen öyle bir ülke hayal etmişti. Demokrasinin bir araç olduğunu söylediği film hala ortalıkta dolaşıyor. Bir süre takiye yaparak muhafazakar aydınları, liberalları, AB’yi kandırdı. Gücünü pekiştirince gerçek ajandasını uygulamaya başladı. Demokrasinin nimetinden faydalanıp demokrasiyi ortadan kaldırdı. Uyaranlara Kemalist, 28 şubatçı denilerek dinleyen olmadı.

    Yanıtla (49) (0)
  • yaşar albayrak / 31 Ocak 2025 00:44

    'Devlet, İslâm’la ilişkinizi sorunlu olarak görüyordu.'
    eksikliklerine rağmen devletimiz vardı.
    bir şeyleri görüyordu.
    şimdi devlet küçük bir azınlığın.
    inançlı,fakir ve eğitimsizler yine de destekliyor.
    bir de ihaleyi kapıp londra da sokak satın alanlar.
    hem ağlıyor hem de...
    inanç, iman böyle bir şey mi.
    yazık.

    Yanıtla (20) (0)
  • Bir Emekli / 31 Ocak 2025 00:31

    63 yaşımdan sonra;tele1sözcü
    Krt.flaş,Halktv,emre kongara
    baktırır oldular ya !milliyetçi muhafazakarlar.Ekran şovmeni
    Portakal, gazetecilik dersi verirken karşısına yine arşivler çıktı. Halk TV gazeteciliğine "Bu yanlış" diyen Portakal yerel seçimler öncesinde Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Gökhan Zan'ın gizli kaydedilmiş ses kaydını yayımlamıştı." Arşiv unutmaz

    Yanıtla (29) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 00:19

    Ülkeyi perişan ettiler. Kimse "kral çıplak" diyemiyor. Sesini çıkaranı kodese tıkıyorlar. Hapishanelerde yer kalmadı. Yenilerini yapıyorlar. Allah .......................versin.

    Yanıtla (36) (0)